כמה זה עולה לנו? על החשיבות של הנהלת חשבונות לעסק

30/04/2018
חדשות

 

כ-60,000 עסקים, קטנים וגדולים כאחד, נסגרים בישראל מדי שנה, רובם ככולם בשל כישלון וחוסר רווחיות, שלא לומר הפסדים רבים. להצלחת עסק ישנם פרמטרים רבים, כאשר בחינה ועמידה בכל אחד מהם מתקיימת באמצעות הנהלת חשבונות מסודרת ותמונת מצב שקופה לבעל העסק בכל עת.

גם בעלי עסקים קטנים אשר בוחרים לנהל את הנהלת החשבונות של העסק בעצמם, חייבים להקפיד על רישום מדויק של הכנסות והוצאות, צפי הכנסות על פי חוזים ותנאי תשלום ושוטף, בחינת שיטות תמחור וקביעת תמחיר בהתאם להוצאות העסק, למצב השוק ולשאיפות הרווחיות של העסק, להכיר את אפשרויות השיווק השונות ויעילותן ולהקצות תקציב מובנה למטרה זו, וזאת לצד כלים נוספים אשר באמצעות מודעות ושקיפות יסייעו לצמיחה ושגשוג של העסק.

הצורך בדיווח לרשויות המס

אחת החובות המייגעות והמטרידות לעסקים בישראל הוא הצורך בדיווח לרשויות המס - מס ערך מוסף, מס הכנסה וביטוח לאומי הם השותפים השקטים אך התובעניים של כל בעל עסק בישראל. חבות הדיווח חשובה לא פחות ואף יותר מחבות המס, כאשר ישנה חובה לדווח אודות הכנסות העסק לצד ההוצאות המוכרות במטרה לזכות בהטבות והקלות אפשריות בסכומי המס.

על מנת לערוך דו"חות אלו במקצועיות וללא רבב, חשוב לנהל רישום מסודר לאורך שנת המס כולה ולא רק כנגד מילוי הדו"ח, ולהיות מוכנים לספק אסמכתאות לכל שורה או דיווח באמצעות טפסי הזמנות, חשבוניות וקבלות. ביקורת של רשות המיסים תביט לחיטוט מאסיבי בכל הנתונים, כאשר מדובר בגופים אימתניים וברי סמכא אשר אינם מכירים בטעויות בדיווח כטעויות אנוש, ולמעשה במקרה כזה מבטלים את אמיתות הדו"ח כולו. אי התאמה כזו או אחרת תביא לחקירות, פסילת הדו"ח, קנסות ואפילו מעצר בפועל.

התנהלות מסודרת וראש שקט

על מנת להבטיח ראש שקט והתנהלות מסודרת, הן אל מול רשויות המס והן בביקורת העסק הפנימית, מוטב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מנוסה, מקצועי ומיומן. תחום ראיית החשבון הוא תחום המצריך ידע רב, מיומנות וניסיון והיכרות עם הרשויות השונות ודרישותיהן, וכמובן זמן. הצורך של עסק, בוודאי כאשר מדובר בעסק קטן או עסק חדש, לחסוך בהוצאות, הוא צורך ברור. אולם דווקא בתחום זה למקצועיות ישנה ערך רב וכדאי למצוא רואה חשבון מקצועי בעלות הוגנת, אולם לא להפקיר את הנהלת החשבונות של העסק לעשייה בלתי מקצועית.

בין השירותים שמספק רואה חשבון המלווה עסק עומדים:

* רישום הכנסות והוצאות בהנהלת חשבונות חד צדית.

* רישום מלא של ההוצאות, ההכנסות הנכסים וההתחייבויות בהנהלת חשבונות דו צדדית.

* מילוי והגשת דו"חות מס לרשויות השונות במועד.

* ניצול ומיצוי הקלות, הטבות והחזרי מס.

* ביצוע ביקורת עסק פנימית - הצגת תמונת מצב אמיתית ושקופה בפני בעלי העסק בכל רגע נתון, ניתוח הנתונים ובניית תכניות הבראה וצמיחה.

* כתיבת תכנית עסקית לצרכי גיוס משקיעים ומקורות מימון.

* חתימה על טפסים רלוונטיים לרשויות השונות ועוד.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...