אילו רכבים כדאי לשקול לרכוש למי שמחפש קרוסאובר?

01/04/2019
נדל"ן ותחבורה


אם קטגוריית רכבי הפנאי שטח מעניינת אתכם, אין ספק שתעניינו בדגמי הקרוסאובר המובילים. בשורות הבאות נסקור שני רכבים שיכולים לבוא בחשבון. נכיר את היתרונות, נספר על החסרונות. המטרה היא שתדעו אילו רכבים כדאי לשקול לרכוש ומדוע. קבלו את הבדיקה שלנו ראש בראש, טויוטה מול סוזוקי.

הקרוסאובר של טויוטה

טויוטה, אחד ממותגי הרכב הנמכרים בישראל מוכרת בוודאי גם לכם. אך גם נהגים לא מעטים אשר נוהגים בטויוטה לא מכירים אפילו במקצת את הקרוסאובר, אשר שמו בישראל (וגם מחוצה לה): טויוטה chr. גם מי שלא מחשיב את עצמו חובב הגהה מובהק מתרשם עמוקות מהעיצוב החיצוני של טויוטה chr. אם מרבית הדגמים הרגילים לא שמים דגש על וויזואליה יוצאת מן הכלל, יש יאמרו גם עיצוב סולידי במקצת, בקרוסאובר הסיפור שונה.

לטעמנו, זהו רכב מרשים מאוד, מיוחד מאוד שלא משאיר אף אחד אדיש. למרות שעל פי ההגדרה, מדובר ברכב פנאי ולא ברכב המוגדר כמשפחתי סולידי, חשוב לציין לטובה כמה דברים מפתיעים. הנהיגה ברכב מעניקה תחושה קלילה ולא מאומצת. התנהגות הכביש טובה עד טובה מאוד. גם צריכת הדלק ראויה למילה טובה ואפילו יותר מכך. למרות הרושם שמדובר ברכב די קומפקטי אך מסיבי וכבד, למעשה הוא גם זריז וגם מאוד חסכוני.

מרווח הפנים מרשים מאוד, למרות שהדלתות בגרסה העדכנית מרגישות מעט קטנות מהמקובל בקטגוריה. ואי אפשר בלי כמה מילים על מערכות הבטיחות. ניכר כי טויוטה השקיעו בדגם הקרוסאובר מעל ומעבר למצופה. מי שרוצה רכב נעים לנהיגה ומאוד בטיחותי מקבל תמורה גבוהה בהחלט.

זהו רכב שמתאים מאוד לפעילות פנאי אך גם למשפחות שרוצות לעשות בו שימוש להסעת הילדים לבית הספר או לחוגים, לחברים וכיוצא בזה. גם בלימת הזעזועים טובה מאוד ותואמת את התנהגות הכביש הטובה. בנסיעה בכבישים מפותלים ובעלי מהמורות, נותרת חוויית הנסיעה טובה ביותר. המרכב הנמוך מצד אחד ומרווח הגחון מאידך מקנים חווית נהיגה ובטיחות גבוהה. הרכב מצויד במערכות כדוגמת בקרת שיוט, התרעה על סטייה מן הנתיב, התראות ממכשולים. דגם הקרוסאובר מצויד גם במגוון חיישנים לשיפור הבטיחות, התרעת קדם התנגשות, שיפור הבלימה ועוד. הקרוסאובר ההיברידית מציעה חווית נהיגה חסכונית באופן מיוחד. 

הקרוסאובר של סוזוקי

בלי שהיות נוספות, אנו עוזבים את טויוטה chr כדי לעבור לקרוסאובר הבא בתור, מבית סוזוקי. הדגם הנוכחי מהווה שיפור לעומת הדגם הראשון, שהושק לפני יותר מ-5 שנים. עיצוב הרכב נאה, אך לא השאיר אותנו פעורי פה, בהשוואה לזה של טויוטה. הקווים סולידיים יותר וזה בהחלט בסדר למי שאוהב זאת.

הדבר שיותר הפריע זה העובדה שהרכב קטן יחסית. אם מה שנחוץ לכם זהו פתרון קומפקטי למדי, זה אכן מה שתקבלו. חוויית הנסיעה סבירה והתחושה של הנהג די טובה. לעיתים מרגישים מעט נוקשות, בעיקר בנסיעה בכביש משובש. בגדול, אם זה הרכב שבו תבחרו, תקבלו משהו שדומה יותר למשפחתית מאשר לקרוסאובר על פי ההגדרה.

בשלב זה, אין מה לדבר על סוזוקי היברידית, אך ניתן למצוא בארץ כמה גרסאות. למשל יש גרסה ידנית ויש גרסה אוטומטית, גרסה בעלת הנעה אחורית או הנעה כפולה. המנוע לא הצליח לרגש אותנו באופן מיוחד ומעט לחיצה על הגז מביאה לרעשי מאמץ ניכרים מהמנוע. הרכב מוגבה, כך שזה מה שהופך אותו למתאים למי שמחפש רכב פנאי דמוי גי'פ. עם זאת, אם מחפשים רכב עם נוכחות, כזה שמעניק תחושה גדולה יותר, מרווחת יותר ובאמת בעלת עוצמה, טויוטה בהחלט מובילה.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...