
עסקים בכל התחומים נדרשים להתמודד עם תחרות קשה. בהתאם חשוב מאוד להשתמש בכל דרך אפשרית כדי למתג את העסק, ליצור בידול מהמתחרים ולספק ללקוחות חוויית קנייה מושלמת כדי שימשיכו לקנות עוד וגם ימליצו לחבריהם. שקיות נייר הן גם פתרון אריזה יעיל וגם שטח פרסום עם פוטנציאל גבוה, וכאן בעמוד מפורטים הדגשים העיקריים למיצוי הפוטנציאל וליצירת המיתוג הרצוי.
עיצוב שמושך מיד את העין
הדגש הראשון בעיצוב שקיות נייר למיתוג העסק הוא למשוך תשומת לב. כולנו מוצפים בכל רגע ורגע באינספור גירויים, ולכן השקית צריכה להתבלט מיד לעין ולעורר עניין. לכן כדאי להשתמש באלמנטים שבאופן טבעי אי אפשר להתעלם מהם. עוד המלצה בהקשר זה היא לזכור את הכלל Less is More, מפני שעומס יתר ויזואלי על השקית עלול דווקא ליצור את האימפקט ההפוך. בכל מקרה הצבע של השקית עצמה צריך להיות בהלימה לגוונים שמאפיינים את העסק ולערכים שהוא רוצה לשדר לציבור.
מסרים ברורים
סיבה טובה נוספת להעדיף מינימליזם היא הצורך להעביר מסר ברור באמצעות שקית הנייר. עודף פרטים מקשה כמובן על האנשים שנחשפים לשקית להבין מהו המסר, ואילו דיוק מייצר בהירות ואפקטיביות. כשמדובר במותג מוכר שזקוק רק לחיזוק, אפשר להסתפק בלוגו בלבד (בחירה שמשדרת עוצמה). במקרים אחרים מומלץ להדפיס על השקית משפט קצר שמזקק את התועלת שמעניק המותג ללקוחותיו, ודרך אחת ליצירת קשר (מס' טלפון, כתובת, אתר, "חפשו בגוגל..." וכו'). אפשר להשתמש בהומור או בקריצה כדי להפוך את המסר לזכיר יותר, ובאופן כללי כדאי להיות יצירתיים מאוד.
בחירה נכונה בין הסוגים השונים של שקיות נייר
יש כמה וכמה סוגים של שקיות נייר, וגם הבחירה ביניהן משפיעה על היכולת למצות את הפוטנציאל של האריזה כאמצעי מיתוג. אופציה אחת היא שקיות ידית שרוך, אופציה שנייה היא שקיות ידית נשיאה, יש גם שקיות סרט מודבק וכן שקיות מיוחדות שמשדרות יוקרה. השיקול העיקרי לבחירה הוא התאמה למוצרים שהשקית אמורה להכיל, ועוד פרמטר רלוונטי הוא חיבור אל הערכים של המותג.
רמת גימור ללא פשרות
מעבר לבחירה בין הסוגים השונים של שקיות נייר והתכנון המוקפד של שטח הפרסום יקר הערך על כל שקית, חשוב לוודא גם שהשקית עצמה איכותית.
קודם כל, השקית צריכה להיות חזקה מספיק על-מנת למלא את ייעודה, ורצוי גם יותר מפעם אחת. בהקשר זה המונח "נייר" מעט מטעה, משום שמדובר בשקיות שמיוצרות למעשה מקרטון (אם כי כמובן אסתטי מאוד). רמת גימור גבוהה באה לידי ביטוי גם באיכות ההדפסות וההטבעות על גבי השקית.
שקיות נייר ממותגות של בג הן שילוב מוצלח של חוסן ויופי. הן מיוצרות מחומרי גלם מתחדשים וניתנות למחזור, כך שהן מצטיינות גם בהיבט האקולוגי שתורם אף הוא למיתוג העסקים שבוחרים להשתמש בהן.