כשהעסק גדל: הקמה וניהול מועדון לקוחות

22/03/2022
חדשות


כבעלי עסקים, יש לכם הרבה אחריות בידיים. אתם אחראים על הרווחים שלכם וההכנסות שלכם, אתם אחראים על עובדים עם משכורות ובתים לכלכל, אחראים על אספקה, תשלומים, מלאי, תקשורת עם לקוחות וספקים, ועוד רשימה ארוכה של אחריות. אבל האחריות העיקרית שלכם היא שבסופו של דבר, העסק יצליח, כאשר הקמה וניהול מועדון לקוחות הם צעד משמעותי בכך.

החשיבות של מועדון לקוחות מצליח היא משהו שקשה לתאר. אם מעולם לא ישבתם וניתחתם את הנתונים הסטטיסטיים, אפילו רק אלו של המתחרים שלכם בתחום שלכם, אז אתם כנראה לא מודעים לעוצמה הכלכלית שיש מאחורי מועדון לקוחות מצליח, וכמה הוא תומך בעסקים שמנהלים מועדון שכזה.

הקמה וניהול מועדון לקוחות בהצלחה

כשמדברים על הקמה וניהול מועדון לקוחות, אנו מדברים על שני שלבים שונים:

1. הקמה – מדובר בתהליך מורכב מעט, שבו יש להתאים את המועדון לצרכים שלכם. כיום מדובר בהתאמה אישית לפי המיתוג שלכם, השפה העיצובית שלכם, והצרכים הספציפיים של העסק. מועדון הלקוחות חייב לדבר עם הלקוח בצורה המתאימה, כזו שמפעילה אותו רגשית, וגורמת לו לבחור דווקא בכם ולא במתחרים.

2. ניהול מועדון לקוחות – מעבר להקמה, יש את החלק הארוך של ניהול שוטף של המועדון. הניהול הזה דורש הרבה בהתחלה, ועם הזמן הצורך בניהול הולך ויורד, ומה שנחמד הוא שבה בעת המכירות רק הולכות וגדלות. הבסיס כבר יושב איתן, מערך המיילים והמכירות כבר מופעל, וכל מה שנותר זה לראות את ההפקה שלכם עושה את העבודה.

3. ניתוח נתונים ושדרוג – במהלך התפעול השוטף של מועדון הלקוחות שלכם אתם מתחילים לצבור מידע חיוני על הלקוחות שלכם. הרגלי הרכישה, השימוש בגיפט קארדז, הסכומים, הימים, ואפילו השעות בהם הלקוחות רוכשים מכם. בצורה זו תוכלו לבצע הערכת מצב לאחר כל זמן מה, ולשנות ולשדרג את מערך השיווק שלכם כדי להוציא את המקסימום.

איך אני ממשיך מכאן?

השלב הראשון כבר מאחוריכם, שזה השלב בו אתם מבינים, ואפילו מתרגשים לקראת הקמה וניהול מועדון לקוחות משלכם. מכאן ואילך כל מה שיש לעשות זה לפנות לחברה אשר מתמחה בהקמה וניהול מועדון לקוחות, ולתת להם את המושכות. הם יראיינו אתכם, יקבלו מכם את כל התשובות ההכרחיות, ויעברו הלאה לשלב ההקמה עבורכם.

הם יצטרכו לדעת הכול על המוצר והשירות, את כל פרטי המיתוג, ויידעו להתאים לכם את כלי הניהול המתאימים ביותר לעסק שלכם, הן מבחינת הגודל, והן מבחינת מוצר ואופי הלקוחות. אתם תכירו כלים כגון תכנית נאמנות ללקוח, שמאפשרת לו לממש הטבות שונות, תבחרו איזה הטבות קבועות תרצו להציע, כמו הטבות לחגי ישראל או לימי הולדת, תוכלו לנהל קבוצות לקוחות שונים, נשים, גברים, ילדים וכיו"ב, ויצירת מערכי תקשורת שיווקית התואמת כל קבוצה וקבוצה.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...