כל מה שרציתם לדעת על קופה רושמת לעסק

19/11/2020
עסקים וכלכלה

כיום, קופה טובה היא כלי עזר קריטי לניהול עסק במגוון תחומים: הפקת חשבוניות, תיעוד עסקאות, ניהול המערך הלוגיסטי, מעקב אחר העובדים, שמירת מידע על לקוחות ומעקב אחריהם, תמיכה במועדוני לקוחות, תשלום בכרטיסי אשראי, וחיבור ותמיכה בשירותי האינטרנט. 

קופה פשוטה מהדור הישן, כזו המוציאה חשבוניות וקבלות בלבד, כבר לא מספיקה כדי לעמוד בצרכים המורכבים של ניהול בעידן שלנו, ורבים מהעסקים עוברים לקופה ממוחשבת.

מהי קופה ממוחשבת?

קופה ממוחשבת, או קופה רושמת, מאפשרת לכם, כמנהלים, לקבל מידית תמונת מצב מדויקת של העסק שלכם, במינימום תקלות או טעויות, ובכך לעקוב אחר הפעילות העסקית באופן מדוקדק ומדויק, לפי פילוחים המתאימים לכם, כמו ספקים, מחלקות וסוגי סחורות.

באמצעות הקופה האצבע שלכם כל הזמן על הדופק. כך, למשל, אתם יכולים לדעת איזו סחורה נמכרה ואיזו לא, ובכך לחסוך כסף וזמן באחסונה, תחזוקה וקנייתה בפעם הבאה.

ישנו מגוון רחב מאוד של קופות, על פי מערכת הפעלה, סוג העסק וצרכיו הייחודיים. הבחירה הנכונה יכולה לסייע רבות לשקט הנפשי ולשגשוג כלכלי של העסק שלכם. 

איך להחליט איזו קופה לקנות?

הקריטריון הבסיסי ביותר הוא גם זה שמרבית העסקים לא חושבים עליו: עד כמה הקופה קלה לתפעול, ועד כמה קל להבין את הנתונים שהיא מפיקה. תפעול מורכב מדי מוביל לתקלות אנוש שעלולות לפגוע בחוויית שירות הלקוחות והעובדים, ואף בניהול הכספים השוטף של העסק.

קריטריון נוסף שיש לקחת בחשבון הוא סוג העסק, צרכיו ודרישותיו. קופה של מסעדה לא זהה לקופה של חנות בגדים, וקופה של חברה קטנה שמעסיקה עשרה עובדים לא זהה לקופה של חברה גדולה עם מאות עובדים. לפעמים לא צריך דווקא את הקופות המתקדמות, עם אלפי הפונקציות, אלא דווקא את הפשוטות אבל המדויקות.

קריטריון שלישי הוא גמישות התפעול של הקופות. האם הן מוגבלות מבחינת אופי התפעול והפונקציות שהן מציעות או שאפשר להוסיף ולשנות? למשל, אם חנות בגדים תרצה להוסיף מועדון לקוחות, האם תצטרך לפנות לחברה המוכרת, או שהפונקציה קיימת כבר בתוך המכשיר?

שני טיפים אחרונים

טיפ ראשון הוא ללמוד להכיר את הקופה. כל קופה מכילה הרבה פונקציות שימושיות, גם כאלה שאולי כרגע אתם לא צריכים. תקראו את המדריך שקיבלתם, חפשו מדריכים וביקורות של משתמשים קודמים באתרי אינטרנט. ובעיקר, נסו בעצמכם שוב ושוב עד שתכירו אותה כמו את כף ידיכם. מי יודע? אולי תגלו משהו חדש ושימושי.

טיפ שני הוא לדאוג גם לחוויית הלקוח. הקופה צריכה להיות שקופה ונגישה גם אליו. דאגו לכך שגם הלקוחות יוכלו לראות את המוצרים והתשלום הסופי, וכי הם יוכלו לחתום על האשראי באמצעות מגע במסך ולא בכתב.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...